.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری کنسرت موسیقی نواحی کایر درساری
سرپرست گروه موسيقي نواحي كاير از برگزاری كنسرت در روزهاي 18 و 19 ارديبهشت در ساري خبر داد.

شمال نیوز: سرپرست گروه موسيقي نواحي كاير گفت: موسيقي ريشه در فرهنگ مردم دارد اما هر نوا و آوايي نمي تواند به اين ريشه پيوند بخورد و به بار بنشيند.
به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری، سيد جمال محمدي افزود: برخي افراد و گروهها در سالهاي اخير با تبليغات گسترده و رنگ و لعاب فراوان بنام موسيقي اقوام ايران زمين ظاهر شده اند كه بخاطر حاشيه نشيني هنرمندان نامي و خلاء موجود درعرصه موسيقي نواحي،خود را  به اشتباه، ميدان دار اين عرصه تصور كرده اند و با ارائه آلبوم هاي رنگارنگ و برگزاري كنسرت سعي در جلب اعتماد مردم به كار خود دارند.
وي افزود: اين افراد و گروهها كه اوج هنرشان در انجام playback است،به قول پيشكسوت نامدار موسيقي محلي مازندران مردم در نخستين مواجهه با اجراي زنده آنها، با اجرايي طنز روبرو شدند كه نشاني از ظرافت هاي موسيقي اقوام ايران در آن به چشم نيامد. براي همين مردم خردمندانه براي نوبت ديگر دست رد به سينه آنها زده و به درستي سره از ناسره را تشخيص دادند.
نوازنده بين المللي موسيقي مازندراني خاطرنشان كرد:در طول تاريخ به تجربه ثابت شده است كه هميشه مردم تعيين كننده هستند و يكي از دلائل بارز زلالي و روشني موسيقي اقوام ايراني كه از چشمه دل و جان مردم مناطق دور و نزديك كشور مي جوشد همين نكته است كه در هر زمان و مكاني روحنواز و گواراست.
محمدي اظهار داشت: ما تا كاري را از نزديك مشاهده نكنيم در خصوص آن نظر نمي دهيم، براي همين با توجه به دقت نظر در فعاليت اين افراد و گروههاي مذكور به صراحت در خصوص ضعف محرز تكنيكي و اجرايي موسيقي آنها بحث كارشناسي مي كنيم و براي تمامي حرفمان نيز دلائل متعددي داريم.
سرپرست گروه موسيقي نواحي كاير پيرامون كنسرت اين  گروه در روزهاي 18 و 19 ارديبهشت در ساري تصريح كرد: پس از حضور گروه در فستيوال مولانا در كشور تركيه همچنين دو اجراي موفق در چهارمين كنگره بين المللي خاورميانه و سالن همايش هاي برج ميلاد تهران و نيز كنسرت اواخر سال در شهرستان آمل،علاقمندان به موسيقي اقوام ايران زمين، با تماسهاي متعدد خواستار برگزاري كنسرت در مركز استان مازندران شدند كه به همت و تلاش موسسه فرهنگي و هنري نسيم مهر آوا اين امكان فراهم شد تا بار ديگر در خدمت علاقمندان به فرهنگ و هنر و موسيقي نواحي باشيم.
وي افزود: در اين كنسرت موسيقي، با حضورهنرمندان نام آشنايي چون:عليرضا اسلامي شيرواني، احد ملكي،خسرو نصرتي،اسحاق احمدي،نورالله عليزاده، سيد كمال محمدي و مسلم فهيمي قطعات تازه با اشعار فولكوريك و تنظيم جديد از موسيقي خراساني،آذري،كردي،لري، بندري،گيلكي و مازندراني اجرا خواهد شد.
نوازنده برجسته سازهاي مازندراني گفت: در كمال شگفتي در همان نخستين روزهاي اعلام برگزاري كنسرت در سالن هلال احمر ساري، تمامي بليطهاي هر دو شب اجرا در اندك زماني از سوي علاقمندان خريداري شد كه قرار است با درايت جناب غلامي مديريت موسسه فرهنگي و هنري نسيم مهرآوا هماهنگي هاي لازم براي افزايش سانس اجرا به وجود بيايد تا شرمنده شهروندان فرهنگدوست مازندراني و گردشگراني كه مهمان استان هميشه بهارمان هستند نشويم.
وي درباره چگونگي ارتباط هنرمندان و هنردوستان با گروه كايرافزود:سايت اينترنتي گروه كاير به نشاني www.kayerfolklore.com در قالب چهار بخش مراحل پاياني طراحي خود را مي گذراند كه بخش اول مربوط به اساتيد و هنرمندان فرهيخته اي است كه با ارائه راهكارها و رهنمودهاي ارزشمند در مسير اعتلاي فعاليتهاي گروه چراغ راهمان خواهند بود.
سرپرست گروه موسيقي نواحي كاير اظهار داشت: بخش دوم نيز مربوط به هنرمندان عزيزي است كه احساس مي كنند مي توانند با گروه كاير همكاري نمايند.
وي تصريح كرد:بخش سوم هم براي افراد،شركتها و موسساتي طراحي شده كه به شكلهاي مختلف تمايل دارند پشتيبان مالي گروه باشند.
محمدي اظهار داشت: همچنين بخش چهارم براي دوستداران به فراگيري موسيقي لحاظ شده كه با ثبت نام آنها در سايت كاير اين امكان برايشان فراهم مي شود تا ضمن مشاوره و استعدادسنجي، در مسير مطلوب فعاليتهاي موسيقيايي قرار بگيرند.
سرپرست گروه موسيقي نواحي كاير در خصوص برنامه هاي بين المللي آينده گروه خاطرنشان كرد: قرار است مهرماه در قالب تور يك ماهه با همكاري استاد جمشيد رضايي در شهرهاي مختلف اروپا به اجراي برنامه بپردازيم كه آغاز آن از شهر لندن خواهد بود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.181 seconds.